Interview met Regio in Bedrijf
Onlangs heeft Reclamebureau Sophieso een interview gehad met Regio in Bedrijf waarin gevraagd werd om een ondernemerstip.
Hier hebben we als tip gegeven om altijd je huisstijl te bewaken. Zo blijf je herkenbaar voor klanten en krijgen mensen een beeld van wat je wilt uitstralen. Meer informatie over een huisttijl kun je vinden in deze blog.
Enkele uitspraken uit het interview zijn:
“Onze klanten willen geholpen worden met een uiting die blijft hangen in het hoofd van de ontvanger.” Grafisch vormgever Sophie Verbers benadrukt dat het bewaken van de huisstijl in alle uitingen de grootste prioriteit heeft. “Dat geldt voor online en offline: Het totaalplaatje moet kloppen.”
Bedrijven waarbij het totaalplaatje klopt, zijn herkenbaar voor de ontvanger. Dat maakt het juist zo belangrijk de huisstijl te bewaken.
Animatie Video’s
“Animatievideo’s zijn een interessante manier voor bedrijven om klanten te benaderen. Ook op intern niveau biedt het mogelijkheden, bijvoorbeeld als instructie voor personeel. Animaties zijn een heel toegankelijke manier om tekst en uitleg te geven.” Kiest een bedrijf voor zo’n animatie, dan wordt de klant van a-tot-z bij het proces betrokken. Door samen te gaan zitten, achterhalen Verbers en haar collega’s waar de vraag van de klant precies ligt.
Herkenbaarheid
Wordt de stijl vervolgens consequent bewaakt, dan kan de nieuwe uiting jarenlang mee.” Het bewaken van de huisstijl gebeurt ook voor bedrijven die al decennia lang bestaan. Sophieso geeft verouderde producten een vernieuwend jasje waardoor ze toch herkenbaar blijven voor de klant.
Het hele interview kun je op de website van Regio in Bedrijf terug vinden. Meer informatie over het bewaken van jouw huisstijl? Neem gerust contact met ons op.
Hoe denk jij over het bewaken van een huisstijl? Laat gerust een reactie achter op deze blog.