Aangepast Logo

Ondanks een versoepeling van maatregelen houdt het corona virus ons voorlopig nog in haar greep.

We mogen steeds iets meer, maar moeten wel afstand van elkaar houden. Deze boodschap staat wereldwijd bekend als social distancing. Het heeft ook bekende merken aan het denken gezet, want hoe kunnen zij een bijdrage leveren om de boodschap over te brengen?

De meeste communiceren een statement, maar in sommige gevallen kiest men zelfs voor een tijdelijk aangepast logo. We bespreken een aantal merken met een logo redesign om ‘social distancing’ te promoten.

1. Miss Chiquita werkt voorlopig thuis

Sinds de uitbraak van het coronavirus gebruikt bananenmerk Chiquita een aangepast logo. Het merk, bekend van de stickertjes op bananen, baarde opzien door Miss Chiquita uit het logo te halen. Miss Chiquita kwam zelf met een statement, want met de woorden ‘Ik ben thuis, blijf ook thuis en bescherm daarmee jezelf en anderen’ werden mensen opgeroepen om thuis te blijven om de verspreiding van het virus een halt toe te roepen.

2. Kappa neemt tijdelijk afstand met dit aangepast logo

Het bekende Italiaanse sportmerk Kappa kwam ook met een creatieve aanpassing in het logo. Het logo bestaat uit een man en een vrouw die met de rug tegen elkaar aanzitten, maar door social distancing even gepaste afstand van elkaar nemen. Het kwam daarnaast met een kort, maar krachtig, statement: ‘Stronger together, even when apart’. Het bedrijf riep daarmee op tot solidariteit in het zwaar getroffen Italië.

kappa-neemt-tijdelijk-gepaste-afstand

3. Videobeldienst ZOOM brengt mensen juist dichter bij elkaar

Er zijn meer dan vijftigduizend plug-ins voor WordPress. Het is onmogelijk om ze allemaal te gebruiken. Je zult goed moeten selecteren.

Soms kunnen nieuwe functionaliteiten eenvoudig worden toegevoegd door simpelweg een paar regels code te kopiëren naar een bestand. Plug-ins worden amper aangeboden door het officiële WordPress team maar door onafhankelijke ontwikkelaars.

Ze hebben niet allemaal dezelfde kwaliteit. Je moet altijd proberen na te gaan wat de kwaliteit van deze plugins is. Zijn ze up-to-date, worden ze veel gebruikt, welke reviews zijn er?

4. Google Doodle volgt de richtlijnen van de WHO

Misschien is het je wel eens opgevallen: Google gebruikt regelmatig een nieuw logo in de zoekmachine. Dit wordt een Google Doodle genoemd. Meestal gebeurt dit op belangrijke dagen, maar nu ook tijdens het coronavirus. De letters ‘Google’ houden afstand van elkaar en benadrukken het belang van sociale afstand. Als er op de Google Doodle wordt geklikt, dan wordt de gebruiker doorverwezen naar de richtlijnen op de website van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO).

5. Volkswagen houdt afstand

Ook Volkswagen heeft een aangepast logo doorgevoerd. Om de social distance boodschap te benadrukken heeft Volkswagen afstand gecreëerd tussen de initialen ‘V’ en de ‘W’. Met het statement ‘Thanks for keeping your social distance’ kiest Volkswagen ervoor om uit te leggen dat het belangrijk is om uit de buurt van elkaar te blijven. En dan natuurlijk niet alleen op de weg, want alleen zo kan de verspreiding van het coronavirus gestopt worden.

Ook toe aan een logo redesign of (tijdelijk) aangepast logo?

Wil je ook een rebranding of logo redesign doorvoeren? Of een nieuw logo laten ontwerpen? Dan ben je bij ons op de juiste plek. Wat je ook wilt, wij helpen je graag. Neem gerust contact met ons op.

 

Deze blog is mede mogelijk gemaakt door Jeroen van Promoboer.

×

Hallo!

Neem gerust contact met ons op via onderstaande button of stuur een mailtje naar info@sophieso.nl

×